Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

October 9, 2010

SeLamaT kEMbaLi...

salam...

wah2..3 hari berturut2 ni aku betul2 bercuti sakan...
sampai sempat menjenguk angah kat pasaraya SAKAN agi..
tapi sadis sekali sebab kedatangan kali nih memang dengan line yang xCLEAR!
boleh plak ngam2 aku datang Melaka ngah cuti umum..
maka rugi sekali bagi beliau n aku untuk mengambil cuti semata2 nak merempit kat banda hilir...
sedangkan angah leh dapat Triple gaji macam tu jek@!
huh betol2 xstrategik plan...

tapi rasa seronok inteview kat KL memang xleh lupa..
>
>
>
Khamis!!~ 7HB 10

Pagi tuh gerak sorang2 naek bas...giler bosan!..n kali pertama aku berjalan naek bas dengan berbaju kurung~siyes rasa memang agak xselesa..tapi aku puas dengan penampilan macam tuh..
xdela suar pelik2 yang bila aku pakai..sekali tengok macam sarung nangka dek perkembangan badan aku yang agak xterkawal tuh..n 2 kali pandang...MasyALLAH!..

tapi mungkin keadaan yang agak xceria tuh menyebabkan perut nih asyik kelaparan!..
~naek je bas layan snek potato...sampai yongpeng pekena berger daging...kat r&r layan buah jambu...sampai KL pekena kopok lekor n keledek goreng...sampai umah sewa...ajak anis makan nasi goreng kampung..sebelum naik beli lagi berger black paper...pergh n malam tuh tido kepenatan abes!....penat dowh makan sebegitu rakus sekali...

tapi kedatangan kat KL nih macam best..bila mat percaya nak share masalah ngan aku..~~try my best tuk menjadi pendengar yang setia~~..sebab satu ketika dulu dia pernah menjadi pendengar setia kepada masalah aku....heheheh..~~seronok sekali bila terasa ada orang percaya tuk share their personal matter...n lagi seronok n puas bila rasa dapat membantu~~

Jumaat~~8HB 10


gile nekad!!...en amin da menelefon tuk turut serta interview n beliau baru jek bergerak dari Johor sekitar jam 8 pagi dengan selambanya!!..n masa tuh aku da bersiap gile semangat dengan semangat yang pape ntah...n disebabkan aku tidak memiliki kunci umah...so, terpaksa aku keluar dari umah seawalnya bersama kak zu n anis masa dorang pegi keje...~~pukul 8 pagi!

so, dengan muka dek jek...terus aku start lepak kat kedai mat sambil minum neslo panas+roti kosong...sorang2 macam alien...terus menelefon en Amin....n bagi mengelakkan rasa laen macam..aku berpura2 study kat kedai makan!!
~~n semua nih kerana aku sedang menunggu en amin datang kerumah (kota damansara) untuk sama2 menginterviewkan diri di Mid Valley!)
mengikut anggaran timing beliau akan tiba tepat jam 11...omaigod lamanya!!!!!..

maka dalam tempoh yang sukar tuh aku cuba melakukan pelbagai perkara tidak berfaedah seperti menconteng kertas2...memicit jerawat...meminum2 n memakan2...n tibe2!!!..beliau terpacaknya depan aku jam 10 pagi!!!....ketika aku sedang tersenyum berangan....adesh malu!....pelik masa yang diambil dari jb tuk ke KL just 2 jam!!magik

tapi xde hallla..yang pening beliau sampai dengan selamat n perancangan kami berjalan lancar...terus menyertai jem yang pape ntah....n join pameran kerjaya jobsDB...pusing2 anta resume...risik kompeni..n cari mana2 free gift yang orang nak bagi..hehehe...tapi aku just dapat pek tuala wanita Yuna jek!!..(libresse)...xpela yang penting barang free...huk3

n something yang sangat mencabar...lepas pusing2 mid valley n lunch pukul 1.30!..Barulah kitorang bergerak ke subang tuk my real interview....debar2 mak aih...sampai nak mengalir air mata nih.....kitorang xtau jalan!!..padahal pukul 3.30 ptg interview start!....mujur en amin begitu expert drive lenjan2....pusing jugak kat highway...tanya2 orang...n Alhamdulillah dapat jugak kitorang sampai tepat jam 3.30!!...masa tuh hujan lagi...

Bit Sdn Bhd..kat cnilah aku interview ari tuh....

n sesi interview berjalan dekat 2 jam!...lega jek rasanya bila kuar...xdela rasa confidence sangat..tapi at least setel apa yang telah dirancang...n petang tuh kami terus gerak balik...en amin terus ke batu pahat n cik rue di'drop'kan di Melaka....hehehe...sempat jugak kami dinner malam tuh sama2.....hepi(",)

Sabtu~~~9HB 10


rasa memang liat gile nak bangun mandi2...tapi disebabkan angah dah turun kerja..so terpaksala memaksa diri nih untuk mandi n bersiap2.....sarapan pagi tuh nasi lemak...angah da siap2 belikan n kitorang makan sama2...pergh teringat masa zaman kolej dulu...tula rutin harian kitorang...huk3..sendu jap...

pas bersiap bagai...kemas2 beg..turunlah ke bawah (masuk SAKAN)...borak2 jap ngan angah..pastu rasa macam mati kutu jap bila tengok pekerja angah macam serba salah ngan aku....macam dalam hati dorang cakap.."~nak layan ke xnak akak nih~.."...pergh disebabkan aku syak macam tuh..dengan aku2 sekali xtau nak bebual...duk sengih macam orang gile...n lega gile bila sejam kemudian angah ajak aku blah....
'jom kakru kita makan kfc..kita belanja...pastu lehla kita anta akak sekali nek bas"...hehehe..masa tuh rasa macam bermimpi...ANGAH BELANJA!..Bukan senang....

n ngam2 sampai melaka Central..ngam2 aku terlepas bas pukul 1!!..so terpaksa la tunggu bas pukul 2...n sementara tuh menyempat agi cuci2 mata...sebab@@????..tadi masa cek kat CIMB.............wet banci da masuk!!..alhamdulilllah..~~tapi nak guna wet tuh rasa takut jek....macamana pon kena tahan nafsu awak tuh..lepaskan konvo dulu yek kakru sayang....

n diringkaskan cite....aku sampai umah pukul 6.30 petang....n sampai sekarang da pukul 11.50 malam...aku xtido lagi...teros rasa lembik....ngantuk..lenguh2 badan....pening2 lalat.....nak tido!!

hmm..k lah..tulah akibatnya bila ter'over' dos stori yang ada...macam da xde ari lain jek nak sambung....heheheheh...

orait...selamat malam..n kalau besok ada benda best....kita sembang lagi naaa..

arios amigos..

wassalam
tata

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..