Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

July 20, 2011

kuih lopez.

salam,

dulu masa zaman kecik2...
tiappp kali bukak pose..mesti aku order kuih ni....

"mak....jangan lupe tau kita beli kuih yang ada kuah gula tu tau ari ni" ** ari2 aku order..

tapi masa tuuh aku kenal dia bentuk macam ni jek...

description:
kaler putih
3 segi
balut pakai daun kelapa
3 singgit


tapi arini aku jumpe bentuk macam ni plak..

:::bulat
warna hijau
xde balut2
satu enam posen


ok fine:...aku faham peredaran zaman..mestilah makin kreatif n MAHAL...
xpe aku paham...




p/s: motif??

tibe2 aku nakkk sangat makan kueh lopes ni....***ceh3..baru tau nama...**
sejarahnya cam ni...

semalam masa lepak ubi kayu....eksaited nak makan kuih ni.....n bile tibe2 nak amik da abes...tatau siapakah insan bertuah yang mendahului aku beberapa saat je!...kejammm...

n bile tibe2 dorang tanya kenapa aku xbeli pape...
aku cube terangkan ....""kuih yang ada kelapa pastu kita makan ngan kuah gula tu da ABES!""
sume blurrrr....

tibe2 ajib sampuk::: kuih lopes?????????

7 comments:

  1. kami d utara buat yg bulat tu ija..

    ReplyDelete
  2. yeke kak? maknanya memang di utara kuih ni paten gni ye...hehehe..nampak sangat saya ni da ketinggalan...nge3..sebab xpenah nampak pon bentuk macam ni kat johor..huhu

    ReplyDelete
  3. ish3...da jadi bini org baru tau nama kuih ni???ish3...

    ReplyDelete
  4. amboi...orang utara ni..lama menyepi..huhu

    ReplyDelete
  5. saya org perak..kalau tgk yg bulat mmg normal..tapi yg 3 segi siap nk balut2 bagai tak jmpe lg..

    ReplyDelete
  6. hmm..betul jugak tu liz..majoriti kawan2 cakap memang di utara kih lopesnya lain dari di selatan..anyway..selamat berkenalan.

    ReplyDelete
  7. hihihi...mmg la menyepi kak..lama tanam anggur kt kg..ni bru la dpt keje...bru active blogging...kak ru,ada news...anem nk tunang raya ke3 ni...kak ru dlu pon raya ke3 jgk kn?hope anem pon akan bahagia cm kak ru..miss u a lot..sorry coz masa wedding anem xley pg..da rancang ngan naim nk pg...tp tetiba tok anem dri kg dtg...xdpt nk tgk kak ru...sorry sesgt...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..