Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

January 9, 2013

edisi khas: Cloth diaper


salam..

sejak akhir2 ni sangat shock sekali sebab bila aku sebut Cloth Diaper ramai orang macam pelik..

pelik sebab aku pakaikan Raudhah cloth diaper?...
lagi2 kalau aku jemur cloth diaper...ada je jiran2 yang bertanya.." apa ni?"
so, secara tiba2 aku sedar penggunaan CD ni sebenarnya belum berleluasa dikalangan ibu2 masa kini.

tapi sebagai seorang ibu, aku sangat bangga dapat pakaikan Raudhah CD ni walaupon xdelah full day....waktu2 genting n xde masa pampers memang amatlah diperlukan..*x dinafikan*
n lagi satu....taska haruslah bagi pampers...

 sekurang2nya ada jugak kaedah lain digunapakai untuk hilangkan rash diaper selain krim drapolene....huhu**sangat xsuka bila tengok krim putih2 penuh2 kat celah kelangkang raudhah...rimas!**




 see..happykan beliau dengan CD ni....hihi...

memang betul LECEH!
leceh sebab kena basuh balik..
asik kena tukar2 je sebab serapan xkering macam pampers..
susah nak kering..

tapi bagi aku senang je..
as long as Raudhah xkena rash diaper...xmerah2 celah kelangkang n dia selesa...aku lagi SELESA..
lagipun CD ni lagi senang basuh dari lampin sebenarnya...

n BESTlah....

mungkin kena try pakai sebulan kot baru rasa..kalau takat 2 hari baru pakai memang AZAB lah jugak....

tips untuk senang basuh CD cara aku :

lepas je guna....sembur2 air n taburkan sabun serbuk FAB LAVENDER banyak2 secukup rasa..  
*sabun lain xberapa nak efektif*

pastu biarkan  dalam 15-30 minit...*serius! FAB LAVENDER memang sangat efektif dan tahap bersih pon sangat puas hati..xpayah nak berus bersungguh2 bagai....*
next..
berus n bilas lagi....lepastu CAMPAK dalam washine machine....
DONE..!

senang je kan..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..