Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

August 16, 2011

Salam Nuzul Quran..KEMPEN JOM KHATAM QURAN.!

Salam..

alhamdulillah pejam celik pejam celik..
sampai jugak nuzul Quran
kita hanya akan leka dan khusuk membaca Al-Quran bila kita faham jalan ceritanya..

so, jomlah kita mengaji sama-sama..


actually Selangor cuti untuk Nuzul Quran ni..
n of kos AKU terlibat dalam axtiviti cuti ni...so, aku amik kesempatan ni untuk rehat cukup2...*kena plak tibe2 hp boleh xhengat letak mana**padahal dengar mesej bertubi2 masuk....nak cari MALAS!

en.hubby plak kerja bertungkus lumus + training bagai...
maka keletihan dan ketidak mayaan boleh kelihatan jelas diraut wajahnya..
n memandangkan ke'bleedingan seolah2 menunjukkan tanda hentinya...
saya sebagai isteri mula berjinak2 dengan tugasan harian...n of kos....x seaktif dulunya...

kalau dulu:

1) sekali basuh baju siap set dengan jemur...tapi lani terpaksa diambil alih oleh en suami....

2) lepas masak bung bang basuh pinggan terus n kemas2 : ..lani pas makan...rehatttt....minum susu+vitamin...rehat....basuh pinggan...rehat....kemas2...terus rehat...**maknanya masa pon makin lama....sabo jela***..tapi en abang saya sangat rajin...basuh pinggan pun da take over..

3) biasanya pas baju kering je...laju2 lipat...:..sekarang pas kering...tunggu cuti baru lipat...nge3

4) baju keje biasanya akan iron siap2 semua baju xkira stok bape minggu...:::lani limit 2 pasang....rehattt....2 pasang lagi....rehat.....sampailah siap...kalau xsiap..longgokkan balik...kang free sambung balik lagi 2 pasang....rehat.....

5) kebiasaannya balik keje...mandi...solat :...lani pas balik keje....rehattt..tido sampai tersedar sendiri..baru mandi, solat n sambung tido balik....**sebab..kalau terus gerak bagai...perut rasa sakit....so, kena lepak dulu sampai lega..baru leh gerak balik...yela...masa waktu keje kan kita gerak xhengat...so, kena ganti balik rehat tu kat rumah....takpe2 baby punya pasal....i follow..

6) alhamdulillah....misi aku untuk khatamkan al -Quran masih dalam plan..
.sepatutnya 1 hari= 1 juzuk..tapi lani da tetinggal 1 juzuk..
sume ni sebab kadang2 lepas maghrib tuh terbaring depan tv...so, terlajak isyak..pastu takut plak nak tido lambat..kang terlajak sahur...so,...tape2 kejar balik.....!!!!**mentang2 da boleh posa full**

so, sebagai kesinambungan kepada cerita kat no (6)....saya nak mengajak kawan2 ke misi..jom KHATAM Quran...saya pon bukanlah rajin sangat...tapi nekad azam baru....BERPeLUH2 jugak nak abeskan...tapi demi Ramadhan Kareem setahun sekali....apa salahnya kan...

kalau berjaya...congrats to me..kalau xberjaya...tahun depan cuba lagiiii....hehehehe


p/s: Tibe2 arini aku nak buat soto..jadi ke x ni??...penah plak aku reti wat soto..
...tapi xkira! nak buat jugak....

P/s: omaigod kesian suami saya...terpaksa lalui saat2 eksperimen masakan ku....time posa plak tuh...ngeeeeee...

sori ye abang...PEMBAWAAN BABY ni..hiiiii

korang kecuurrrr kan...kannn...kann....ngaku jela....jangan tipu....ni pon xtambah lagi begedil + kacang + sambal kicap pedas...pergh...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..