Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

November 15, 2010

mood yang sedang liintang pukang..

salam..

minggu ni terasa sangat the biziesttt mingggu..
plus the pening2 n the tensen2..
memang sakit.!

semalam memang sangat berkenangan sekali untuk aku..
or the first time strugle tuk attend briefing by myself..
ditolong dengan baek punya oleh akmar, ct n fazmi (my ofismet)

bayangkannnn situasi ini:

task 1:

pagi tuh kitorang sangat kalut meng'google' map peta ke UPM serdang..
pastu aku plak tu ajk google map..
memang pelik2 la map aku ditemui..
tapi dengan konfiden xde was2 punye..terus print..n peta tersebut dijadikan rujukkan..
apa lagi perjalanan yang sepatotnya setengah jam..jadi 1 jam!
brief pukul 9 n kitorang sampai dengan gembiranya pukul 9.30!

masa tuh da rasa macam xnampak da peluang nak dapat tender..
satg masa ngah wat muka kesian nak daftar jugak..
tetiba ada dak berbisik2.."weh.!..aku da daftar la tuk kampeni kite"
eh sape lak nih...pastu sayup2 sore ct cakap dari belakang..
"TU FAZMI..DAK TEKNIKAL KITA.."..(la kroni kitorang jgak ke?...mujurlah..
kalau x mesti rasa bersalah yang amat sangat kalau xberjaya beli dokumen nih..aaaish..

masa nak balik...tibe2 tayar kete aku pancit kaw2..
upenya kena paku..
xpasal kena drive slow2 sampai stesen minyak..
pastu pam kejap..
terus bawa p bengkel n tampal...
the first time aku servis menyervis kete...
huhuhuhu..
selamat cek untuk task 1!

task 2:


aku diberi tugas yang kaw2 dahsyat..
handle dokumen tender dari A-Z!..
organise meeting...agih2 tugas kat staf..
pergh mantap..pengalaman macam siput sedut jek..
istilah pelik2 pon cek xlulus lagi..
tapi try jugak...sebab aku akan diawasi oleh akaun manager...
yela kalau wat sorang2 sure xmenang x...huhuhuhu

n petang tuh meeting...bukan aku yang agihkan keje..
dorang yang agihkan keje kat aku...hik3...
bagus jugak...belajaq dari A-Z...barulah cepat faham n master!

task 3:

aku blajar plak bergaul ngan network partner..
tapi at the same is our competitor..
malam tadi pegi event..masa tuh aku diajar macamana nak berborak n buat jaringan buisnes..
masa tuh terkenang kelas network masa belajaq dulu...
memang sebijk cua bezanya dulu tuh fakta..la nih praktikel.!

task 4:

sekarang ni kat meja aku ada 2-3 keje nak kena siapkan sebelum jumaat nih>>
tapi duk sebok belog-belog'an...
ok la cau...



start the keje!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..