Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

April 21, 2010

selamat sudah bah...

salam....

alhamdulilah urusan kat sintok kedah da beres...Animated Pictures Myspace Comments

la ni aku sedang menjadi bibik...***shhhhh...fatin ngah tido..**

fuh...
kemarin...
hari yang sangat kalut dan pape ntah....

pas subuh je aku terus bersiap2 bagai..pengalaman interview first tuh..

tiba2 aku ter'review' peristiwa semalam......>>>>>>

....ina datang bilik petang tuh..lepak2 n dia tanya2 pasal Ambank...
..tiba2 ina cakap...""besenya interview macam ni dia cari ejen..kawan aku bla..bla..bla......"""
pergh masa tuh tersentap jantung...semangat aku terus turun tahap zero...mak ai..kalau aku tau awal2 baek balik johor dari dulu...n bla2 lagi kata2 pelemah semangat dalm hati ni....

tapi mujurlah aku dikelilingi oleh kawan2 n si dia yang xpenah putus bagi semangat...xpenah nak jatuhkan aku..xpenah nak buang aku....xpenah nak peralatkan aku.....

dorang cakap...:::>>
""biarlah ija...mungkin 2 kawan ina...ko belum tentu...xsiapa pon tau apa akan jadi besok..mana tau jadi benda len...cepat sangat pk bukan2...alang2 ko da stay lama semata2 interview tuh..baek teruskan..bukan rugi pon..kalau depa cari ejen, ko blah jela...at least pengalaman interview tu ada....bla2 n macam2 kata perangsang....""aku terpana n terharu...thanks korang...

n petang tuh aku prepare resume bagai...xplore sket2 pasal company kat lab sambil makan bakar2 n kuetiaw tomyam....**aku mesti makan2 untuk naekkan semangat jati diri aku**

........>>>dah review da abes....ni story masa interview plak...

pagi tuh aku gerak pukul 8 pagi..dorang cakap start 8.30 plak...semangatla jalan sambil sengeh2 syok sendiri...""agent pon agent la''....

sampai sana..aku tengok ramai plak dak2 yang dikenali..so, lepak2 n borak ngan dorang...sume prepare sijil bagai..aku????seketul sijil pon xdak..hanya resume bodoh2 tapi lawo kaler peach..(thanks abang bagi idea tuh)..hehehe

aduh...semangat down balik...mesej yana..~~~'yana, bengang nye..apesal dorang prepare kaw2?.~~~
yana balas:::'akak, xsemestinya yang simple tu xbaek...n xsemestinya yang sempurna tu baek.."
pastu::aku xcited balik...***betul jugak**

pastu lepas sesi briefing ngan puan rafidah...kitorang tunggu tuk di interview..mak ai...turn aku pukul 1.30 petang!!!!.....masa tuh..aku pedulik ape
~~~tudung senget ke..muka pucat ke..serabut ke..xtau pape ke..nerves ke...

yang aku pedulik..
~~~.aku lapo!!..nak isi borang tamat blaja kat COB...amik sijil dekan kat FTM..bungkus pekasam dalam paper..kemas beg...tengok citer zombie kat lab...

ikut perasaan nak balik..tapi mujur ada perangsang by my side..*abg*

last2 masa turn...sikit geletar pon xdak..*bukan eksyen**..tapi sangat xnak buang masa...aku terus di'interview dengan beberapa soalan yang agak best..tapi aku jawab dengan konfiden kaw2...lagi konfiden bile basic salary rm20oo++...**juling mata aku jap**

lepas tuh aku balik dengan lega...legala sebab bukan interview agent...berbaloi pengorbanan aku stay lama kat sintok...alhamdulilah..
Animated Pictures Myspace Comments


balik bilik..aku prepare sume benda yang aku sebutkan tadi....tepat pukul 6.15 madi da gledot kol suh turun...sedih weh tinggalkan amah, kak ja, isma, madi....n sume yang berkaitan...

pastu sampai johor....>>>

turun bp...'abg' amik aku..p umah yana..tumpang mandi n siap2....
pegi kedai ECPI 'abg'....lepak2 sambil serve customer...jalan2 kat BP Mall....

n petang tuh gerak balik umah abang aku no. 4..(b.tah) kat pasir gudang.....n sesi interview lagi sekali..tapi bukan aku jadi peserta....hehehe..**kali ni 'abg' aku dengan abang aku...**..

sumenye berjalan lancar...n kitorang kuar makan ramai2 kat luar....aku sangat hepi....

alhamdulillah...

p/s::~~~semoga ikatan ukhuwah ini akn terus menjadi lebih kuat....


Animated Pictures Myspace Comments

2 comments:

  1. setiap interview yg ija hadapi sebenarnya akan membawa pengalaman...itulah rasa yg akak alami...lps dh melalui seberapa byk interview,kte dh jd lali sehingga jd terbiasa duduk dpn org yg interview...sampai sng nk ckp. jd kan 1 iktibar & kutip pengalamn...

    P/s: Mujur ada yg tersayang di cc..akak dulu, xde sape2x..semua terjah sendiri..mak ayah ms akak nganggur dulu..makin beleeter suruh akak cr keja dr dok umah...bayangkan, kesakitan mental...pe yg terjd dlm hidup baik gagal . berjaya....rezeki ada di mana2x..lambat @ cepat je...kdg2x allah bg rezeki bkn dlm keja, rezeki lain yg cepat..ini yg insan kena percaya...

    ReplyDelete
  2. thank akak...alhamdulilah sekarang ni sume orang disisi saya termasuk akak adalah orang yang sentiasa memberi dorongan kepada saya...sayang kat kak ina....hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..