Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

December 1, 2009

welcome to THE SECRET OF SECRET GARDEN,,


konfirm xde sape yang xdebar2 macam yang aku rasa bila first time masuk keje di sesuatu tempat yang asing...hmm..tapi banyak jugakla citer yang kelaka..he3..

2 hari sebelum praktikal aku da gerak p Selangor..eh3 jangan salah faham..bukan terlebih xcited..tapi sebagai persediaan atas sebarang kemungkinan...lagi pon ni kali pertama aku nak tinggal kat Selangor...

banyak dugaan..
1) tiket bas mahal dari biasa (RM45)
2) bas yang pape ntah aku dapat...dia duk pusing2 seremban sampai puas...akhirnya menyebabkan aku terduduk dalam bas hampir 8 jam...siang pulak tuh..tahan mabuk lagi..hmm..sebenarnya aku xleh nek kenderaan tuk berjalan jauh pada waktu siang...
3) barang2 aku kat luggage abes tunggang langgang..cian bear aku sampai tercium lantai luggage yang itam legam tuh...sabo jela

yang bestnya..
1) sampai Klang, ain, akak n abang dia serta anak buah dia amik aku kat bas stop..terharu beb
2) akak ain belanja makan nasi goreng kampung n sirap limau kat Bistro NLK.
3) dapat umah sewa terus..alhamdulilah..sewa RM 75 sebulan..

..........................

jeng3...first day at secret gaden....indahnya...

briefing pagi dengan boss..(En. Razin)
kitorang diberi meja masing2 dengan internet sekali...aku ditugaskan untuk HR and ADMIN Department..ain kat Supply Chain..supervisor kitorang sangat sporting...sarapan pagi hari tuh, En. Isa selaku spervisor Ain belanja...he3..

tengahari pulak boss belanja satu ofis lunch kat restoran sebelah ofis nih..ntah nama dia aku xingat..tapi tengok keletah Man usik bibik waitress nih wat kitorang ketawa berdekah2....hmm..macam dah lama kenal jek..

malam, kakzue selaku tuan rumah yang banyak tolong kitorang untuk masuk secret garden ni, ajak kitorang membeli belah n makan kat Giant...n kakzue belanja lagi..he3..

alhamdulilah..rezeki makan aku murah kat sini..sebab yang aku nampak, dorang xkan kuar makan kalau ada yang still kerja..sangat rapat ukhuwah dorang..n aku bersyukur berada di kalangan mereka....alhamdulilah....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..