Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

January 13, 2010

CleAner...<<


arini ada sorang cleaner baru datang opis..kesian..bayangkn dia sorang kena bersihkan 3 floor, dari pukul 1.30 sampai 6 petang..dia buat tanpa henti..kesianla...petang tuh masa borak2...suaranya pon macam ada xde jek...memang nampak sangat dia sangat penat..

aku suh jugak dia benti minum air dulu ke..tapi dia xnak jugak..takut nanti bosnya datang pukul 6 dia xsiap lagi..konfom kena marah..tadi masa sesi interview, dia ada citer sket2, dia da ada anak (umur 22 tahun)..besar panjang da..n dia pon da menetap kat Malaysia selama 23 tahun ngan suami dia..maknanya anak dia membesar kat sini..tapi dia tetap dilayan macam pembantu2 Indonesia yang baru datang Malaysia! ..

kenapa ek jadi macam ni?.??..sedangkan masa dia da cukup panjang tuk bina hidup sendiri kat Malaysia..suami pun da dapat i/c..duduk pulak kat KL!!..kadang2 aku xfaham..mungkin aku belum cukup pengalaman hidup..atau mungkin aku menganggap proses hidup adalah sesuatu yang mudah..mungkin aku hanya melihat melalui pandangan seorang graduan..atau mungkin dia sendiri yang tidak memandang peluang hidup sebagai satu peluang!!
~~~segalanya mungkin kan...~~~

p/s:: mulai hari ni, aku perlu lebih banyak bermuhasabah dan menjadikan peta hidup aku sebagai rujukan sebelum aku berani membuat sebarang keputusan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..