Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

March 24, 2014

Al Fatihah untuk MH370.. Semoga mendapat shahid.

Salam,

selama ni xpernah aku ulas pasal MH370 ni..bukan sebab xamik tau..cuma xnak tambahkan spekulasi bukan bukan...tapi hari ni rasa tersentuh bila pesawat MH370 telah disahkan berakhir di Lautan Hindi.

Teringat pulak perbualan En Ayah pagi tadi masa kitorang tengah breakfast roti cicah kopi .
." apa mami akan buat kalau ayah salah seorang penumpang MH370 dan sekarang ayah kat Lautan Hindi?"
..........................

sentap! aku senyap...xtau nak cakap apa...tapi yang aku pasti kalau terjadi macam tu mungkin aku da ada kat KLIA sekarang...amik cuti sebulan...n mungkin aku trauma naik kapal terbang sampai bila-bila.... 


Pastu aku fikir lagi...ini semua da qada' dan qadar Allah Taala...lebih baik kita terima dengan terbuka..sentiasa ada hikmahnya...n aku akan berdoa dan berharap semoga mereka yang beriman mendapat Shahid! anugerah terulung dan abadi di SANA. 

RENUNGKAN:

“Syuhada' (orang-orang yang mati syahid) itu ada lima, yaitu orang yang meninggal karena penyakit tha’un, orang yang meninggal karena penyakit perut, orang yang mati tenggelam, orang yang meninggal karena tertimpa reruntuhan, dan orang yang gugur di jalan Allah.” (Shohih Bukhori, no.2829 dan Shohih Muslim, no.1914)

pengharapan hanya pada Allah..mari kita sama-sama sedekahkan alfatihah untuk mereka yang ditimpa malapetaka dan  semoga kita yang masih hidup akan sentiasa berada dalam Lindungan Illahi... AMINN


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..